wastvind

Lördag 31 mars.

Underbart

Att gå i skogen, där det är alldeles tyst och titta upp på höga tallar är underbart, speciellt då man få hålla någon man tycker om i handen. Det fick jag göra igår. Vi gjorde en sån där tur som vi brukade göra mer förr. Vi tog bilen och bara åkte, ut i skogen. Ingen mobil, en fin gamal bil och en kamera.. Det var vackert! Det är roligt att åka bil i solen och titta på allt som naturen och världen har att erbjuda. Såg ett jättefint hus, alldeles vid vattnet. Där skulle jag vilja bo.  Kanske lite långt bort?

image7

Efter en liten promenad kom vi fram till en gamal gruva. Där kastade vi sten i vattnet, i solen. Thomas försökte lära mig att kasta långt, han misslyckades. Jag kastar inte långt. Men det var roligt. Vattnet var kallt och alldeles klart.

 Det fanns små fina tussilagos här och där. Det kändes verkligen som vår!

image9

Efter en stunds kastande, hoppande och mysande gick vi tillbaka mot bilen.  En bra lördag! 
                                                                                                            //Wästvind Brandin.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: