wastvind

tisdag den 17 april

Det har varit kanonväder de senste dagarna i mitt liv. Idag är det lite mulet. Men det gör inte mig så mkt. Då kan jag i lugn och ro skriva på tangentbordet och sitta vid den här dumburken så min c-uppsats blir klar ngn gång. Jag längtar. Jag vet att man inte ska längta utan vara nöjd. Men ibland är det svårt. Det har varit lugnt i skolan ett tag, ca 2 veckor. Jag tycker om lugnet. Ser inte fram emot att skriva om min egna meritprotfölj och det på 12 sidor. Men det är bara att gilla läget och skriva.

Helgen var bra. Den innehöll jobb, vilket alltid känns bra den 27 varje månad. Den innehöll tid på uteplatsen tillsammans med Th och god frukost i solskenet. Den innehöll massa tid tillsammans med min pappa på "mission" i Örebro. Middag på slottet, konsert, dans, musik, spel och en del baravaratid tillsammans med farmin. Kul. Vi bodde över på ett hotell mitt i Örebro. Jag fick sova på hotell i enkelrum. Det har aldrig hänt tidigare, undra om jag nånsin kommer att sova själv på ett hotellrum. Jag fann inget nöje idet. Ingen att prata med, ingen att fråga... -sover du? Dela med sig, det gillar jag.
På söndagen blev det picnic i en hage med en massa vitsippor och Th. Jag lyckades med att njuta och bara ligga på en filt i flera timmar. Samtal om livet, bostad, myror, bäringskraft och annat togs upp och jag älskar från och med nu picnic i hagar(jag har nog förresten alltid gjort det)

Idag har jag ätit gröt, skrivit om idetitetsutveckling/utvecklingspsykologi, fixat med lghten och allt som rör den, promenerat, käkat resterna från pizzan igår och sagt ja till jobb imorgon, på förskolan. Bra Karin! (självberöm är bra grejer) Ikväll blir det träning, alltför länge sedan nu, men jag promenerar.. men armarna då?

Ses! //Wästvind Brandin
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: