wastvind

Eftersom jag är ny här..

Så tänkte jag svara på det här....

1. Vem är du? Karin Wästvind Brandin
2. Ålder: Nyss fyllda 23
3. Personlighet: Glad, omtänksam och behöver mat.
4. E-post: två
5. Stjärntecken: fisk eftersom jag är född i mars
6. Jag kommer från: Boda, Dalarna.
7. Jag bor/har bott: Bott och bott, Boda, Tromsö, Köping, Kamala. (Mer än 2 mån)
8. Vad gör du nu? Sitter i gröna rummet med en filt omkring mig
9. Civilstatus: Sambo med Thomas
10. Spel? Gärna brädspel och ofta.
11. Djur jag är lik: Jag är mer lik en frukt, en persika.
12. Lyckonummer? 2,3, 22
13. Vad är snyggast, brunetter eller blondiner? Olika. Men troligtvis blond.
14. Din bästa egenskap: Omtänksam
15. Din sämsta egenskap: För snäll?
16. Husdjur: Nu:Ca 60 fiskar. Då:En katt som heter Selma men hon bor i Boda. Ett och annat får som liten.
17. Familj: Sambo Thomas. En Mamma, en Pappa, två bröder och en syster.
18. Kroppsdel du har mest nytta av: Händerna
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Svårt, ben och bröst kanske?
20. Jag sover: I min säng på kvällar och nätter.
21. Bläck eller blyerts? beror på VAD jag ska skriva och på vad.
22. Tror du på något? Mig själv.
23. Frisyr: Jo, någon men rätt tråkig.
24. Hårfärg: Blond.
25. Ögonfärg: Blå.
26. Längd: 173cm
27. Vikt: 63kg
28. Skostorlek: 39
29. Gillar: Sommar, Thomas och barn.
30. Ogillar: Orättvisa.
31. Favoritmat: Kött och poatis.
32. Favoritglass: Choklad.
33. Favoritdessert: Frukt och ost.
34. Favoritpizza: Kebabpizza förstås!
35. Favoritdryck: Coca-cola alt mjölk.
36. Gillar du godis? Ibland. Nu, naturgodis.
37. Isåfall vilken sort? Alltiallo, choklad.
38. Min favoritdrink: Redbull vodka.
39. Min favoritfilm: Hotel Rwanda, Blood diamond.
40. Min favoritdag: Fredag.
41. Mitt favoritklädesplagg: Jeans. Klänning.
42. Min favoritbok: Flickan med de röda skorna.
43. Min favoritmusik: Gyllenetider.
44. Min favoritlukt: Nyduschad.
45. Min favoritblomma/planta?
Tulpaner.
46. Öl eller vin? Rött vin.
47. Liknar du en kändis? Inte vad jag vet?
48. Senast köpta skiva: Minns ej.
49. Senast film på bio? Göta kanal 2.
50. Bästa låten i världen? När vi två blir en kanske?
51. Senast lästa bok: Folkhälsa, hållbar utveckling.. bla bla bla.
52. Favoritförfattare: Astrid Lindgren.
53. Skriver du dagbok? Ofta. Har snart ett helt bibliotek.
54. Bästa årstiden: Gillar alla alltför mkt för att nämna någon.
55. Resvan?
Norge, Danmark, Finland, England, Skottland, Tyskland, Österrike-Badgastein x2, Spanien, Grekland-Lefkas-Kreta, Italien-Rom-Rimini, Bulgarien, USA- Seattle-Bouler-Minneapolis, Kenya, Thailand.
56. Skulle aldrig ta på dig:
57. Vad ville du bli när du var liten? Barnmorska.
58. Blev du det? Nej, inte än ialla fall. 2 månader kvar till lärarexamen nu.
59. Brinner för: Familj och lycka.
60. Sportbil eller familjebil? Familjebil.
61. Katt eller hund? Katt, gillar inte hundar så mkt.
62. Har du nån nojja? Vill inte ha nycklar på bordet.
63. Fobier? Små utrymmen, som offentliga toaletter och sånt.
64. Deppig eller glad? Oftast glad.
65. Politiskt insatt? Inte särskilt nej.
66. Värdesätter du ärlighet? Mkt!
67. Brukar du dra vita lögner? Ovanligt.
68. Är det ok med vita lögner? Beror på.
69. Känner du en mytoman? Nix.
70. Har du pojkvän/flickvän? Ja!
71. Är du kär? Mkt!
72. Hur tidigt stiger du upp? Alldeles lagom ca 7.10
73. Är det bra eller dåligt? Perfekt.
74. Vem/vilka vet mest om dig? Thomas.
75. Gillar du att slåss? Nej, inte alls.
76. Vad har du på dig just nu? Strumpor, trosor, bh, t-shirt och en fleecefilt.
77. Vad ska du göra ikväll? Träna, spela fiol.
78. När var du senast riktigt full? Minns ej.
79. Är du seriös? Emellanåt.
80. Hur många väskor äger du? Inte tillräckligt många, men använder ca 3 av mina 10.
81. Hur många bilar har du/ din familj: Jag och Thomas har en. Han har två.
82. Hur många biologiska syskon har du? Tre.
83. Isåfall, vad heter de? Jonas, Olle och Stina.
84. Hur många timmar sover du per natt? 7-8 h.
85. Vem är snyggast i världen? Det måste vara Sälle! =)
86. Vad är du allergisk mot? Kyla.
87. Ska du duscha idag? Ja.
88. Vad är det för veckodag? Söndag.
89. Vad är det för datum idag? 18 mars.
90. Vad gör du nästa år? Jobbar som lärare förhoppningsvis.
91. Är du likgiltig? Det tror jag inte.
92. Hårdrock eller synth? Hårdrock.
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? På landet.
94. Har du utländska föräldrar? Nej, men min farmor är född i Amerika. Haha.
95. Gillar du att laga mat? Ja, oftast.
96. Märkeskläder eller secondhand? Inte secondhand.
97. Hur många par skor har du? För få eftersom jag rensade min skohylla för två veckor sedan och slängde de flesta. Vill ha nya och det är enda sättet då jag inte hade plats för fler tidigare, måste bli bättre på att inhandla skor!
98. Är du sexuellt frustrerad? Kan jag inte påstå.
99. Vem är snällast just nu? Mamma, alltid.
100. Var har du ont? Ingenstans, men det ilar lite i en tand så jag dricker isvatten?

Övrigt: Helgen har varit bra. Fixat och grejat. Dock inte installerat den nya diskmaskinen och tvättat bilen men jag har haft annat för mig så det är ok. Jag har provat min nya dammsugare men fina fälgar... den fungerade bra. Jag väntar fortfarande på det där mailet som jag önskar kommer inom kort. Vänta vänta. Kolla på film igår, bra film! Jag gillar filmer som utspelar sig i Afrika, jag gillar Afrika, jag vill till Afrika! Anna var här, vi dippade morötter och åt naturgodis. Gott! Snart träning sen spela. Skönt och bra.

Försöker njuta av sista tiden i skolan, lyckas sådär. Vill egentligen vara klar och jobba. Snart bara två veckor kvar på två av de jobbiga kurserna. Jag är nöjd. Ska bara skriva klart den ena tentan. Det kommer. Sen börjar den jobbigaste sägs det. Ett PM i veckan. Men va fan det är ju bara under 1,5 månad. C-uppsatsen går fint i alla fall och det känns skönt. Nu ska jag ringa Sabina och hörs hur de är med familjen vattkoppor! Vi höres!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: