wastvind

Snö.

Snön fullkomligt vräker ner och det blir juligt ute.
Jag är glad att snön är här.

Själv är jag i en bubbla, av flera skäl. Förkylning, trötthet, julklappar, jobb, ändringar och allt sånt som man egentligen vill sopa under mattan, fortare än kvickt.
Jag är inte motiverad över huvudtaget. Men, jag har det jag har.

Just nu vill jag bara sova, jag tänkte göra en sån där grej som jag bara gör då jag är sjuk idag.
Alltså, att sova en sväng när det inte är läggdags egentligen. Men så blev det inte. Jag åkte till
stadens köpcentrum och köpte mig en klänning till torsdagens personalfest istället. Sen handlade jag
en kebab och åt den i min ensamhet, framför datorn, tittandes på "På spåret"! Hör och häpna,
det är ännu någonting nytt som aldrig tidigare gjort.

Dagen har varit en av mina roligaste sen jag kom hem från mitt äventyr på andra sidan.
Under några timmar idag har jag, tillsammans med mina 55 elever åkt skridskor.
Att dessa annorlunda skor kan ge mig sådan glädje är osannolikt. Att spela "match" tillsammans/mot
5A-5B var riktigt roligt! Om det ändå kunde finnas ett Korpen-lag i bandy/rinkbandy eller så för tjejer i 25 års åldern. Jag vill åka skridskor, varje vecka! MINST.

Ska ringa mormor nu, som alltid på tisdagkvällarna. Adios 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Stina
skriven :

Hittar du ett korpenlag så är jag på. jag lovar!!