wastvind

Livet på andra sidan.

Livet på andra sidan jorden börjar få en vardag och vi försöker få det så enkelt och skönt som möjligt. Det blir bara bättre ju mer vi kommer in i det.

Nu har vi bott i Thailand i 2 veckor och det känns skönt att saker och ting börjar ordna upp sig. Ska jag vara helt ärlig så var jag nära att ge upp redan de första dagarna. Men med ordentligt med sömn, en fantastisk pappa till Pelle och en glad och frisk pojk så ordnade tillvaron upp sig och jag kom på att jag har det riktigt bra!

Nu har jag arbetat i 6 dagar uppdelat på 3. 3 dagar förra veckan och så tre nu. Nu är det torsdag och det är min lediga dag. Underbart! Sen är det fredag imorgon och då arbetar jag halvdag, sen helg och ledigt. Bra start efter nästan 1 år ledigt med Pellepojken.

Pappan sover fortfarande då han var på utflykt till grannbyn igårkväll och träffade Teo. Sen blev det ännu senare innan läggdags för att det fanns saknade människor på skype. En välbehövlig sovmorgon för hans del allstå.

Själv passade jag på att somna tidigt igårkväll, nästan tillsammans med Pelle. Jag har sovit gott inatt och det tror jag att Pelle också har. Han har börjat vakna tidigt nu. När det blir ljusare och världen vaknar, då vaknar ävor en Pelle. Ljuden blir fler, tupparna och andra djur börjar sjunga, låta och vips så vaknar även vår lille skrutt. Det brukar bli runt 6:15- 6:45 Nu är klockan snart nio och han sover igen efter en morgonpromenad i vagnen. Det är så mysigt att gå på promenad med Pelle, speciellt på morgonen men även på kvällen. Det är många djur som är vakna och allt är så stilla och mysigt. Alla människor vi passerar ler med hela ansiktet och hälsar glatt på oss. I dag har vi sett ca 20 tuppar/hönor, 5 katter och några ankor. Sen träffade vi även vår gamla tvättant som kom och pratade lite med oss. Även en och annan förälder som lämnat sina barn på skolan. Det finns en förälder på skolan som har en bebis/pojk som är 6 dagar äldre än Pelle. Så när tillfälle ges/tas ska jag och Pelle träffa dem så småkillarna får leka med varandra. De ska vara här till juni vilket känns KUL!

Igår var jag ner på markanden, köpte 2 nya bikinisar. Prutade ner priset och blev nöjd. Vi ska ha stranddag med skolan imorgon så det gäller ju att vara förberedd. =) Jag införskaffade även några shorts till Pelle och middagsmat. Och tänk att nästan alla som vi brukade handla av 08/09 var kvar, på samma plats tillochmed!

Idag är som sagt min lediga dag, när pojkarna vaknar ska vi ner till bageriet och äta "riktig" frukost. Det är lyx, baguette, fruktsallad med yoggi och fruktshake. Det är vad jag kallar en riktig frukost!

På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: