wastvind

Paraden!


Igår var det den årliga Kamala festival med parad genom byn. Då har alla möjlighet att "visa upp sig" och tala om att man finns! I år var paraden på morgonen, klockan nio. Det innebar att det inte var så många barer med och inte heller så mycket folk. Men det var en rolig upplevelse även denna gång. Det blev dock ett väldigt snabbt avslut för precis på slutet så öppnade sig himlen och då blev vi blöta, minst sagt. Alla var så fina och kämpade i värmen! Jag är helnöjd! Jag fick i år en grön klänning, vilket jag aldrig skulle valt själv men såhär i efterhand är jag nöjd även med det. En tjej sa efteråt, - Grönt är verkligen din färg. Hm. Kanske? Thomas säger alltid att genier väljer grönt så det litter kanske något i det.







I Thailand, med thaiare är det lätt att det blir missförstånd. Man förstår inte allt och så jaja...liksom. Men ibland så måste man lösa dessa missförstånd. Då är det perfekt att ha kollegor som är thaiare som är duktiga på engelska, jag har en sådan. Så jag frågade om hon ville hjälpa mig med min "landlord" för vi förstod inte varandra. Det ville hon. En lunch sprang vi över häcken hem till oss och letade rätt på Mr E som han kallas. Och en stund senare visade det sig att det var en bra samtal för det gjorde att vi INTE behövde flytta från vårt lilla nya hus till de äldre huset längre bort! För han trodde att vi ville bo i det äldre huset med fler rum, vilket var fel. Vi ville ju bo kvar i detta hus, med stora ytor där Pelle kan leka/snart gå och nytt! Så nu får vi bo kvar här tills vi åker hem åtminstone! Skönt!!!

I torsdags hade vi ledig dag, tillsammans. Vad gör man på sin lediga dag? Jo, låter den ena i familjen få sovmorgon. Cyklar tillsammans i värmen till världens bästa bakery och äter precis vad man vill, fruktsallad m yoggi, baguett med skagenröra och fruktshake. Gott! Badar i havet med de bästa och är tillsammans hela dagen! Det kallar jag en BRA ledig dag!


Nu ska jag städa lite i vårt hem innan Pelle vaknar, för han sover brevid mig här i skuggan. Ha en fin söndag.

Här är mitt nr är 0805321827. Från Sverige +65805321828. Skicka gärna ett sms eller slå mig en signal. Vi finns även på Skype. Vi har internet hemma så vi har ofta dator+skype igång när vi är hemma! 

KRAMAR från värmen

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maja
skriven :

Hej alla 3!

Hoppas att ni njuter av värmen för här i Kungsör snöar det idag. Jag undrar bara om inte landsnumret blev fel i ditt telefonnummer Karin. Visst ska det väl vara +66?

Och du är mycket vacker även i grönt

Kramar till er alla från "Farm-Britt"