wastvind

Måndagen den 2 april.

Dagen började med en mysig sovmorgon. T tog också sovmorgon. =) Hade under natten fått ett meddelande om att dagens lektioner var inställda pga av sjukdom. När T väl hade pallrat sig i väg gjorde jag frulle, havregrynsgröt med mosad banan i. Det var gott! Sen ringde jag Anna och drog med mig henne och Astrid på promenix, vi gick i solen och pratade om livet. Det blåste kallt men det var samtidigt skönt. Jag tog ett bad o läste i min bok, jag gillar den inte men samtidigt är den bra. Hemsk.  "Mamma sa att jag var sjuk" heter den. Mitt i badet ringde T. han o P satt på Bredbar o intog dagens lunch, jag sprang ner för trappen efter att jag klätt på mig förstås och gjorde dem sällskap. Dagens stora syssla, laga mat. Jag lyckades laga lasagne till ett helt kompani. Till slut blev det 9 portioner i små lådor. En åt jag själv upp i solen. Jag satt på de nyinoljade möblerna, gissa om jag böev nöjd med resultatet, man kan knappt tro att det är samma möbler som vid 12 igår. Imponerad. Det var även min granne som påpekade min prestation. =)
Vid 17 tiden kom Anna förbi igen, vi gick ner på stan, gjorde lite smågrejer och köpte med oss fika hem eftersom Nya K stänger kl 18 och vi inte ville göra en speedfika på 7 minuter. Här hemma fikade vi ute, sittandes på de nyinoljade möblerna, igen! Mysigt!
Badmintonen var inställd, som så många gånger annars, jag och Maria gick staden runt och kollade på hus och pratade jobb och hus. Skrattade emellanåt.
Nu har jag "pratat" med Elin, hon var glad. Det blev jag med. För hennes skull. =) Äntligen!
Den där boken och min säng väntar nu. God Natt. Jag är lycklig och nöjd. //Wästvind Brandin

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: