wastvind

De kom för att stanna en stund.

Det efterlängtade kom idag. Mitt under dopet. Den lilla flickan med den vita klänningen, med de rosa banden kring midjan, hon var nöjd. Föräldrarna likaså. Prästen var speciell. Jag var lycklig. Jag satt i kyrrkbänken när jag upptäckte det. Genom kyrkans stora fönster kunde jag se det. De kom. De föll. De var stora, fluffiga och många många! Det var som en tidig julaftonsmorgon när lyckan är total. Så kändes det, för mig, i denna stund. När jag kom ut var det vitt och de stora snöflingorna virvlade kring mina ben.
De kom för att stanna en stund - en liten stund.


Jag har "fått", alternativt "skapat" mig ett andra vardagsrum (tillsammans med T) där sågs nyss en film. Jag placerade min hjässa samt mitt fluff i T´s famn och njöt av att se en film tillsammans i en soffa.

Min röst är annorlunda. Min röst är olik mig. Detta resulterar i en tystare jag. God natt.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Stina
skriven :

Åh va fint, mitt under dopet!! Jag vill också mysa me nån =(.