wastvind

Februari

Hejsan på er!
Det har hunnit blivit februari i detta land och så även hos er. Det innebär att tiden går fort även hos er... Vi har nu varit här i snart 1 månad vilket känns overkligt men det är sant.
Vi börjar bo in och få in rutiner men ännu saknar vi saker, framförallt till vårt hem. Men det tar tid och det känns inte prioriterat. Det blir väl bättre med tiden. När man bor på 1 rok med en liten herre som unge herr Wästvind så blir det lätt rörigt. Vi behöver förvaring och smarta lösningar.

Vi har hunnit genomgå magsjuka här borta också. Jag eller vi trodde nog att jag fått en släng av vätskebrist först men när Thomas 2 dygn senare började utveckla liknande symtom som jag så förstod vi att det var ngn bacill som letat sig ner i våra magar. Jag har också haft flera elever som haft samma/lika. Thomas är ju Thomas som ni alla vet och han ska ju alltid vara värst (enligt mig). Så istället för att som jag få feber, kräkas 2 ggr, ha magont och ja, ni fattar så lyckas han kräkas med jämna mellanrum i 16 h innan hans kropp äntligen får för sig att det får räcka!!! Jag och Pelle höll oss borta så mycket som möjligt.

Idag känns det som fredag för mig, vilket är superskönt! Ledig dag med underbara Pelle imorgon, jobb på fredag men hallå jag jobbar 8-11.30 och på varannan fredag har vi sportsday på stranden vilket känns helt okej för mig. =) Sen ledig eftermiddag + 2 hela dagar med mina grabbar. Härligt!

Idag när jag kom hem från jobbet myste vi hela familjen på vår trapp i skuggan, det var varmt ca 32 grader och sol. Jag fick äntligen en Cola efter en ja, tuff dag. Thomas en sprite och Pelle fick en slags fruktyoggi som han fått prova och verkligen verkar gilla! Sen gjorde vi lite gröt till Lilleman innan vi dressade om och tog på oss badkläderna och for iväg på cyklarna till beachen. Underbara hav! Idag var det nästan inga vågor och vattnet var klart! Tyvärr var det "stix" i vattnet för första gången på denna thaitid så det blev inte ett så långt bad idag. Efter badet åkte jag och Pelle till Popeyes och handlade bröd och mat till Pelle och Thomas for till marknaden för att inhandla dagens middag!

Nu sitter jag på golver nedanför vår säng, men datorn i sängen och Pelle också. Thomas är i Bangtao hos Theo och jag ska snart krypa ner bredvid Pelle. Skönt. Jag har skrivit ett omdöme om en elev som åker tillbaka till Sverige på fredag. Nu börjar det droppa av elever men ännu kommer det fler så än är det många elever...

Varje morgon innan vi sätter oss i samlingen alla 60 barn så sjunger vi Thailändska och Amerikanska/Svenska nationalsången samtidigt som Mah och 2 elever hissar den thailänska flaggan i stången. Målet är att jag ska kunna sångerna utantill innan jag åker hem. Ja,den svenska kan jag väl men de andra... undra hur de kommer gå?

Det var allt för nu. Adios.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: