wastvind

Nytt hus.

Hallå där!
Vi bor på ett nytt ställe nu. Eller i ett nytt hus, inte nytt ställe. Inte särskilt långt bort från det förra men ändå ett nytt hus! Vi fick erbjudande att flytta in i detta hus då grannfruns vänner inte kom som planerat. Vi kikade in i huset för några veckor sedan och bestämde oss för att flytta in när vi fick. Häromdagen kom dagen då thaidamerna städat huset och vi fick flytta in. Det var i tisdags. Vi flyttade på eftermiddagen. Vi har ca 15 meter till vårt gamla hus nu så vi flyttade alla saker på en kort stund. Pelle fick sitta och läsa bok så länge och var nöjd med det nästan hela tiden.
Det nya huset har en veranda som man kan ha utemöbler på vilket vi har. Ett stort vardagsrum/kök och ett litett sovrum och en toalett. Så vinsten med detta hus är att vi har ett rum där vi sover i och bara behöver sova i. Ett rum där vi kan umgås/äta/leka och vara i. Dessutom går man in på toaletten från vardagsrummet/köket i det nya huset. Det gjorrde man inte i det förra huset, utan då fick man lov att gå igenom sovrummet för att komma till toaletten, vilket störde Pelle på kvällarna. Det förra huset hade 2 i stort sett lika stora rum. Flytten känns bra och vi har bättre förvaring i detta hus också. + att vi har "utsikt" ut över området och solen är "bättre" på detta hus. Vi har nu bott här i 2 dagar och första natten sov vi så bra! Jag har inte sovit så bra på 13 månader!Det ni?!  Sängen här är i nya huset är hård men mjuk om man jämför med de andra sängarna Thailand erbjudit oss.
Pelle sover numera i sin egen säng, med alldeles nära oss.

Pelle har lärt sig att gå! Japp, det är sant. I tisdags den 21 februari var dagen då det liksom bara släppte. Jag gjorde som jag alltid gör, håller honom under armarna och försöket locka honom till att gå.. i vanliga fall går det sådär. Men den här dagen blev det plötsligt 10 steg! Weeiiiho! Jag ropade på Thomas som var ute och han kom och tittade. Pelle gjorde om sitt nya "trick" och visade pappsen! Sen har han gått hit och dit lite överallt. Detta var på tisdag eftermiddag. Igår morse när Pelle vaknade vid 7 tiden, efter morgonmyset tillsammans reste jag honom upp och gjorde om samma procedur och jo, han gick då med. Han kryper också fortfarande men nu och då så går han! Tänk att vår son går! Härligt!

Dagarna och veckorna går. Det är fredag imorgon och jag går på terminens första lov. Härligt! Det ska bli roligt att få vara tillsammans med pojkarna i 9 dagar i streck! Vi väntar också finbesök under lovet vilket jag ser fram emot. =)

Vi har varit lite hängiga jag och Thomas, förra veckan som jag skrev om men nu mår vi alla bra och det är så skönt att verkligen känna att man är frisk.

Igårkväll var jag på Ponds restaurang tillsammans med mina kollegor, ett härligt gäng! Där blev vi serverade många goda rätter med mat och jag fick fruitshakes. Vi tackade av två tjejer som gjort praktik hos oss. De har varit fantastiska, 18 år och så initsiativrika! Underbart! Jo, en kul grej kring detta. En av flickornas farfar var på skolan en dag och hälsade på då de var i trakten. Jag "hörde" att de kom från Dalarna ( tjejerna som gjort praktik his oss pratar inte dalmål utan de är från Malmö och det hörs) farfarn och farmorn alltså, så jag frågar den ena tjejer var de kommer ifrån.. hm, jo, det heter Rättvik säger hon. Va? säger jag. Men det stämde. De kom tillochmed från Vikarbyn. Häftigt. Världen är bra liten. Igår träffades vi ju återigen som jag skrev tidigare och då fick tjejen ett sms från sin pappa. - Karin Brandin har gått i samma klass som din kusin, Malin Söderberg. Så här sitter jag i Kamala, Thailand tillsammans med en tjej som är kusin med min gamla klasskamrat från högstadietiden i Rättvik.Världen är liten.


Idag har vi ätit frulle på bageriet, ätit lunch på verandan, badat i havet, fixat punkteringen på min cykel, fått avloppet fixat, lekt med leksakerna inne, cyklat till Snowberrystället, ätit glass på stranden och nu är det hög tid att ringa mormor Brita i Leksand, hon väntar nog på att vi skall höras vid, som varje torsdag. Sen är det dags för liten Karin att sova.

God natt på er alla, vi hörs.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: