wastvind

Människa igen, tack o lov!

Hej alla pigga och glada!
Jag är nu åter människa efter en ledig dag med allt vad man inte vill att ens lediga dag skall innehålla. Ni förstår säkert så jag går inte in på några detaljer. Nu serverar Thomas kall Coca-cola och påminner mig att dricka med jämna mellanrum. Tror att jag fick mig en släng av uttorkning, vätskebrist.

Vi har varit här i 3,5 vecka nu. Det går bättre och bättre för Lilleman med värmen och värmeutslagen har blivit färre. Han sover bättre och är glad ta med sjutton hela tiden. Thaiarna frågar oss - Is he always happy? Och på det måste vi svara ja! Han är en glädjespridare vår lille son. Jag vet inte hur många leenden han får/ger per dag, men det är många. Han är en sevärdhet nästan. När vi kommer med honom till Bageriet tillexempel blir frun liksom förbytt, hon kryper på golvet, gulligullar, tar upp honom och bär runt honom in i köket så även gammla mormor därinne får klämma o känna på honom. Inne på 7/11 vill de också gärna ta honom. Ibland känns det jobbigt, men nu har vi varit här så pass länge att vi börjar känna igen människorna där vi är och de oss. Och lika för Pelle. Om frun på bageriet nu har fullt upp en dag när vi är där, hojtar Pelle tills dess att hon kommer. =) Hallå, jag är här!!!
Sen när vi är ute och cyklar och han sitter därbak, nöjd och glad då hör man när Thaiarna kör om.. åååååå, helloo, sawadikaaaa... so cute.... etc. Och så ler alla!

Jobbet går bra men det är många elever och det gör att det blir rörigt. Jag gillar det inte helt, men jag hoppas jag kan få ordning på det. Känner mig fortfarande lite ringrostig men det kommer allt längre upp på ytan ju fler dagar jag jobbar. Det är kul att vara tillbaka!

Och det är ännu roligare att komma hem och mötas av två leenden och ett mamma! Underbara pojkar!

Häromdagen åt vi middag på stranden, underbar utsikt men maten är inte densamma som på våra "hak" vilket är synd. Betala mer pengar för mat som smakar mindre, men utsikten är ju bedårande. Ibland blir det bara en fruitshake och utsikt. + vandra längs havet med Pelle i händerna.

Jag och Pelle har lärt känna Maria o Sixten. Sixten är född 9/2. (tror jag skrev 6 dagar äldre förut) Han är också en stor pojk som Pelle. Vi var där och lekte med hans leksaker häromdagen, det var roligt tycke Pelle! =) Det blir fler ggr.

Nu så ska jag dricka upp min Cola.

Ha det gott och ta hand om varandra! KRAM
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: