wastvind

Poolbad i solen

I torsdags kom Karin, Micke och Ellen = SUPERKUL! Vi hänger med de så mycket som möjligt nu, det blir mycket tid i poolen med barnen. Härligt! Känns som om vi är på semester eftersom jag är ledig också! Skönt! Vi har varit på ett och samma ställe hela tiden i poolen och där bottnar Pelle precis så han glider runt på ett relativt stort område alldeles själv med sina kanonbra puffar på armarna. Han är jättenöjd! Jag och Thomas likaså.. Så vi har haft familjehäng i poolen! På fredagkvällen var jag och Thomas rejält röda om axlar och kinder. Det är alltså i poolen man skaffar brännan. Pelle har ju typ heldräkt men även han hade fått sol under ögonen och på händerna trots 50 solskyddsfaktor på och solhatt! Jaja, lite sol mår man bra av!

I torsdagskväll var det åskoväder här, så det heter duga. Thomas var ut på tur och jag och Pelle var hemma. Pelle hade precis somnat. Jag skulle också precis till och lägga mig. Det regnade MASSOR!!! Och blixtrade också massor och sen kom mullret eller bullret och jag blev liten Karin... jag ringde Thomas och bad honom komma hem. Bullret och mullret kom liksom direkt efter blixten. Thomas var i Bangtao och sa att han inte kunde åka hem nu för det regnade så mycket men lovade att komma när ovädret hade lugnat ner sig. När Thomas kom hem berättade han att det var jättemycket vatten på vägarna och att han gärna ville ta en dusch, tyvärr hade elen gått och det innebär att vi inte har något vatten och fläkten gick på halvfart... så varm och blöt av vägvatten fick han somna brevid mig och Pelle. Pelle hade vaknat tidigare för mullret och bullret var så högt så han vaknade och kom krypande i sin säng. Han fick ligga bredvid mig så jag kunde skuffa lite i baken när knallarna kom. Sen är det ju så att vi bor alldeles vid bergen så det liksom ekar mellan bergen här. Men hua vad jag inte gillar när det är sådana där åskknallar!

I fredagskväll regnade det också. Vi väntade middagsgäster som Thomas var iväg och hämtade. Och så kom regnet och det liksom regnade på tvären så jag fick lov att stänga fönstren för der regnade in, trots att vi har tak som går långt utanför huset och ganska långt ner.
Vi hade fixat många olika rätter och fått låna ett bord från grannhuset. Det blev en trevlig tillställning med skratt och god mat.

Igår tog vi det lugnt på dagen. Pelle sover oroligt på nätterna nu och vi måste upp och leta efter geckosar för att få Pelle glad igen. Det han säger nu är typ mamma, pappa, nej och gecke = gecko. Ibland när han vaknar så gnuggar han sig i ögonen och så kommer det... - Gecke? Och så pekar han mot gardinerna eller mot någon tavla som vi då ska kika bakom eller gå till. Han pekar dit han vill och är mycket intresserad av djur.
På eftermiddagen igår åkte vi in till Patong. Vi åt middag på Pizza hut och strosade runt lite grann, sedan avslutade vi turen men att handla lite på Big C innan vi for hem.

Inatt har vi också sovit sisådär, kanske är det tänder på G? Eller bara en fas. Vaknar och är SÅ ledsen... Men tog en sovmorgon till 8 idag i alla fall, tur att man är två säger jag! Eller tur att vi är två. Det är så skönt att man kan turas om, hjälpas åt och finnas där för Pelle och varandra.  Vi har varit ner en sväng till Micke och Karin också. Badat i poolen och druckit fruktshake. Jag är jätteimponerad över Pelle i poolen, han är verkligen duktig och det känns så kul att han fick sådana där bra puffar! Till Pelles andra sovning så for vi hem. Han sover bäst hemma och han är lite trött efter vakna nätter så vi tyckte det vore skönast att han fick sova hemma. Han sover ännu, 2 h nu. Jag och pappan fick lunch på verandan i lugn och ro. Nu VRÄKER regnet ner och det är alldeles vattnigt utanför. Asfalten är nu vattentäckt.

Ikväll blir det kanske tacos, vi kör på två internationella dagar i rad tror jag... Gott!

Härligt att ha vänner här! Hoppas ni har det bra!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: