wastvind

Kan man vara annat...



....än att vara glad, när man får vara med dessa killar?




Bilden är från mitt födelsedagskalas från glassbaren på Kamala beach.
Vi var där och åt glass tillsammans med Karin, Micke och Eller den 11/3.

Pelle är roligare än någonsin just nu och jag är så glad att jag är ledig tillsammans med honom nu. Han bjuder på det ena buset efter det andra. Han "fejk"-skrattar när någon annan skrattar och leker kuragömma i vårt lilla hus så att han kiknar när man hittar honom. Nu har även morbror Olle dykt upp och bor tillsammans med oss några nätter och det har varit en höjdare. Nu är han en stor favorit!

Det är varmt just nu, riktigt varmt. Igår gjorde vi ett försök att vara på stranden mellan sovningarna, det var en dumt försök. Det var alldeles för varmt och jag insåg det ganska snabbt. Både Olle och Pelle tyckte att det var jobbigt. Jag skyndade mig att köpa varsin fruitshake och sedan for vi hem igen.

Då jag var ledig imorse tog jag och Maria och Pelle och Sixten oss en morgonpromenad. Det var trevligt. Skönt att komma ut på morgonen och röra på sig lite. Jag fick även iväg 2 brev till Sverige. Det brukar ta lång tid för mig att ta mig till postlådan. Detta beror på att postlådan är på andra sidan mainroad och jag försöker att vid så få tillfällen som möjligt korsa den vägen i onödan. Det är så mycket trafik där. Men idag skulle vi ju gå en bra stund på andra sidan och då kändes det okej.

Pelle har börjat med "något" som ser så roligt ut. Nu och då, så lägger han huvudet emot någonting och lägger sig på mage, benen rakt ut åt varsitt håll. Det kan vara en gata i Patong, madrassen här hemma, en boll, mitt på gräsmattan eller så håller han upp haklappen så att han kan vila sitt lilla huvud mot den. Det ser så tokigt ut. 

Pappan i vår familj har under sin pappaledighet upptäckt och sett för mycket på Pippi Långstrump så han är ute på någon söderhavsö (läs: Similian island och Richelieu Rock) och letar efter den försvunna skatten (läs: valhaj och rockor) som Pippis pappa gömt någonstans.  Jag hoppas att han är åter i vårt lilla hus på torsdag, efter att ha sett eller inte sett skatten.

Adios mina vänner och alla andra, som jag inte känner. //Wastvind

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: