wastvind

Fotografier..

Det blir ju onekligen mycket strandbilder på den här bloggen men eftersom vi spenderar mycket tid där så är det där bilderna tas. Pelle gillar mest att vara på stranden, pappan gillar mest att vara i havet och mamman varierar gärna.

Dagarna går väldigt fort nu. Det är varmt och vädret är i stort sett jättebra. Men häromdagen hade vi ganska mycket regn, så nu kan Pelle säga ”regna”. Han gick från fönster till fönster och sa ”änga” hela torsdagen. I det här landet kan det låta ganska mycket i och med att det regnar vilket då också upptog Pelles uppmärksamhet. När han vaknade i morse vid 4:45 och jag tog upp honom och gav honom en kram fick jag till svars ett pekfinger riktandes mot fönstret och ett ” änga” och mycket riktigt, det regnade. =)  Han är en härmapa i mycket man säger och gör. Lilleman har också på vårt äventyr blivit lite mer internationell än vad han antagligen skulle varit om vi bodde kvar i Sverige så nu vid avsked säger han ”Ba-baj” och vinkar åt vederbörande.

Vi har vänner på besök och även min bror. Olle och Pelle har ”hängt” med varandra i snart en vecka. Olle har varit inkvarterad hos oss under några av de dagarna som Thomas spenderade på Söderhavet.  Vi har badat, cyklat, lekt, ätit mat och bara varit! Detta gör att vi liksom ”hamnar efter” med bloggandet(jag skyller inte på Olle utan på att tiden inte räcker till för att vi har så mycket annat trevlig på G hela tiden) , tiden räcker liksom inte till. Därför blir det mest bilder idag och lite text. Ni får nöja er med en liten text till varje bild. På återseende!





Pelle leker med bilarna i sanden.



Thomas och Thomas och Pelle leker.



Pelle.



Eftermiddagsstund på stranden, Kamala.



En dag köpte mamma munk åt mig, jag gillade det inte.




Men fruitshakes älskar jag!




Mysigt!






Äntligen har vi tagit oss till Swensens, men vårt glasshak i Kamala är bättre enligt oss.




Mamman o Pelle innan det muslimska bröllopet. Kortet är taget i vår trädgård.
Det är vårt hus som skymtas i bakgrunden.






Häromdagen lekte Pelle med Sixten, då fick han prova en Ipad. Det gillades mycket!



Pelle har gjort en vurpa på betongvägen utanför. Aj!






Deep fried prawns and fruishake... Smaskens!





BRUUUM. Morbror är hos oss. Kul!





Frukost tillsammans med min kollega Roh. Jag tog en pannkaka. Roh frågade om jag ville ha ägg, ja varför inte tänkte jag? Det brukar ju vara ägg i pannkakor. Men när pannkakan kom förstod jag. Jag hade inte fått en pannkaka med ägg i smeten utan de gräddade en pannkaka och stekte ett ägg på/i pannkakan, vek ihop o vips en pannkaka med stekt ägg inuti istället för sylt. Jaja, det gick det med. Socker och ngn slags mjölk på också!







Här går han, fram och tillbaka. Han lär sig grönsaker på malaysiska. =)


Nu åskar det och blixtrar det så mycket så nu blir det inte fler bilder. Pelle vill att jag ska vara hos honom nu för det mullrar så mellan bergen där vi bor så han blir störd i sin nattsömn. Sov gott mina vänner.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: