wastvind

Lång dag, kort här.

Dagen började tidigt sådär 5.20 och det var strålande väder. Jag gick upp tidigt för att ta mig till Eskilstuna och skriva en tenta i psykosociala frågor i förskola och skola, den skall vara klar imorgon. Jag är ännu inte klar men 14 sidor är skrivna. Ska göra det sista imorgonbitti, dock inte så tidigt som idag.

Det var underbart väder i morse, egentligen hela dagen men i morse var det någonting alldeles särskilt. Allt var stilla, allt utom jag och solen. Thomas sov som törnrosa här hemma, alla bilar stod parkerade, knappt några människor var ute. En fantastisk morgon, speciellt i Kvicksundsområdet där jag satt på tåget och såg morgonen gry. Vilket ögonblick, synd att kameran inte är med till skolan..

I skolan ägnades det åt skrivning, skrev många sidor. Många.

Intervju med Emelie och det var trevligt. Hem en 20 minuter och sen till jobbet.  Bra att jag får jobba men jag börjar bli trött, jag ska bara erkänna det för mig själv. Jag höll på att tacka ja till jobb, men kom på mig själv i sista stund. Jag ska inte.

Nu har jag fått umgås lite( inte tillräckligt, mitt konto är långt ifrån fullt), nära min Thomas. Det är underbart! Jag är så förfärligt förälskad. Denna morgon sa mig mkt, och jag sa mkt även jag. Jag älskar livet. Och Thomas. 

Att samtala är viktigt, och jag ska bli bättre på att berätta. Att berätta var det. Thomas är expert på att tala, inte tala på det viset utan på att prata med mig. Jag önskar jag kunde prata bättre men framförallt berätta, berätta att jag uppsakttar saker och vänner. Thomas får höra min uppskattning, hoppas jag. Snart dax för mina vänner också kanske?

Nu ska jag duscha och sen sova, gick som sagt upp 5.20  i morse och det är tidigt, i alla fall för mig.

Välkommen våren! // Wästvind Brandin
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: