wastvind

Naturrutan, framför mig.

Igår såg jag en räv. Han/hon satt på en åker mellen Eskilstuna och Kvicksund. Den var jättefin! På morgonen när jag åkte buss såg jag två stora djur, antingen älgar eller rådjur. De sprang över en åker och det såg härligt ut. Värsta naturrutan för mig! Gillar naturen, synd bara att jag är så dålig på att ta mig tid att vara i den. Den är så nära men ändå så långt bort.

Jag har fått lite mer jobb nu, ringde igår och ifrågasatte deras val av vikarier... tydligen var jag inte ens med på deras lista då de inte träffat mig. Jag fick genast en tid för ett möte. Imorgon kl 10.00 sen ska det bli jobba av! (som om jag inte hade nog egentligen, men mkt vill ha mer) Trivs faktiskt ganska bra på den nya jobbet. Några dagar i veckan fungerar. På de andra ställena verkar de vara friska som nötkärnor och inte vilja ha semester alls, 2 veckor sedan jag jobbade där.  Funderar på att ringa och berätta om jobbet om jobbet, jag ska åka dit och berätta om jobbet.

Väntar fortfarande på det där mailet, vänta vänta vänta. Snart ringer jag och kollar upp hur det blir. Jag vill veta, Karin med kollen är inte bara ett talesätt utan det stämmer verkligen!

Min kompis Karin kom hem från Thailand i måndags, jag vill dit. Nu och länge. Gärna med min Thomas.

Examensarbetet går framåt, var på handledning igår. Det gick bra, mkt bra! Svävade nästan på väg ut från hennes kontor. Känns skönt. Men jag kämpar på och då ska det väl gå bra. Bokat in två intervjuer nästa vecka och snart hoppas jag att jag har en till....totalt 4 ska jag ha här. Måste ringa nu igen.

Snart skola och det känns sådär. Skönt att komma ut i vårvädret.. Inte många dagar kvar tills jag "får" ha skinnjacka... 1 april är det ok att byta till vårjacka.. men innan dess finns de risk för kyla och jag fryser jämt så nej.

//Karin
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: