wastvind

Lördagen den 5 maj

Är dagen datum, går inte dagarna väldigt fort. Eller är det såhär att bli gamal? Frågorna är många just nu, och svaren desto färre..

Igår satte jag mig i en bil o åkte 22 mil norrut. Det gick fort den här gången. Undra hur många gånger jag åkt den där vägen, samma väg under snart 4 års tid. Det är min väg. Vägen mellan hem och hem. Jag gillar mittenpartiet mest. Den första och sista delen är för seg, jag vet vart jag är för exakt. Men för att komma hela vägen fram måste jag köra hela sträcken, faktiskt.

Igår kom jag i alla fall fram, träffade systeryster som jobbade en stund och sen bror med familj. Vi gick runt på samhället som denna helg förvandlas till ett samhälle med massor av människor. Under gårdagen var relativt lite folk men ändå mer än vanligt. Jag inhandlade faktiskt något fastän jag inte trodde att det skulle bli av. Två slevar till vår morgongröt á 10 kr. Jag är mycket nöjd med mitt inköp då gröten är mitt första mål på dagen och som ni kanske vet gillar jag frulle. Det blev inget mer.

Jag tycker om att umgås med min familj. Jag hade en oerhört rolig kväll igår. Syrran hon var "outstanding", helt galen. M + J satt o grät av skratt ett flertal ggr och jag o J skakade på huvudet o smålog. Min familj?
Maten smakade bra o jag var nöjd.

Träffade några bekanta igår, det är roligt. Det är faktiskt kul att bara gå på samhället och kolla in folk, människor som jag inte sett sen jag vet inte när? Bekanta o obekanta, en del som man känt väl vågar jag liksom inte ens gå fram o prata med. Det är konstigt vad livet förändras med tiden. Vilka skillnader det kan bli, det går så fort ibland. Fast ibland kan det säkert vara så att jag inte vill förstå och inse verkligheten och sanningen. Bådeoch,

Häromdagen träffade jag i alla fall en gamla klasskamrat sen 9:an, hon arbetade på MD í V-ås. Jag hälsade och vi pratade lite allmänt om livet. Men det kändes så kul att säga hej och verkligen säga - Vad kul att se dig!
Ta mod till dig och säg det!

Nu ska jag dra neröver och umgås med familjen nedanför kullen, sen blir det ner på samhället igen för att kolla in läget och se på människor i förändring.

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men ofta blir det bra. För 4 år sedan hade jag kysst T för första gången, igårkväll! =)

//Wastvind

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: