wastvind

Ledighet med grabbarna.

Hej hej!
Nu har jag varit ledig i dagarna tre. Det är underbart med lov, speciellt när man har fina grabbar att spendera dagarna tillsammans med. Det blir tidiga mornar för oss alla, oftast kring 6.30. Vi har "bara varit" mycket dessa dagar. Vi har börjat dagen med antingen en promenad eller en cykeltur till Kamala bakery alla lediga dagar. Lyx! Idag åt jag den godaste frukosten på länge, fruktsallad med yoggi, rågbröd med ost och fruktshake.

(Bara så ni vet så har mitt inlägg försvunnit TRE gånger på en kort stund. Jag avskyr att skriva på bärbar dator för på ett eller annat sätt kommer jag åt något så försvinner texten och jag som formulerat och skrivit så bra redan från första gången blir frustrerad och irriterad när detta sker. )

I morse tänkte jag lyxa till det med fruktshake även hemma till oss, till vår "förfrukost" då vi äter varsin yoggi och Pelle äter gröt. Vi köpte frukt på marknaden häromdagen och har gjort shakes varje dag sedan dess. Jag skar upp melon, mango och skulle sist ta bananerna. De började se lite bruna ut men ibland är det ju bara utsidan som är lite brun. Jag öppnar och får då se att det RÖR SIG I BANANEN!!! Usch och fy!Vita små äckliga larver kryper runt och gottar sig i min banan! Jag gjorde några äckliga ljud och vips så var Thomas ur sängen och ville se... BLÄ för djur! Det blev ingen fruktshake denna morgon, utan jag hällde bort all frukt.

Sedan har vi idag badat på altanen i skuggan, introducerat Pelle i en ny maträtt Gengaligai (kyckling i gul curry) vi kan numera dela jag och Pelle. =) KUL! Han gillade det. Pappan åt duck curry som "alltid", typ. Slappat och fixat porträttkort och nu har Thomas fixat en BIL! Hurra!


I lördags var vi på bröllop också, men det kräver ett längre inlägg. Nu måste jag hoppa in i duschen för vi ska ut på tur när Pelle vaknat. Mysigt!

Allt gott till er mina nära och kära!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: