wastvind

När allra bästa vännen åkt hem...

... festen känns slut för länge sen. Eller inte riktigt? De gick precis. Det känns alltid jobbigt med avsked. Det har varit så roligt att ha de här, Nicklas, Elin och Märthis! Vi har badat i poolen, ätit god mat, strosat runt i byn, unnat varandra egentid tillsammans och bara hängt tillsammans allesammans! Under nästan en hel vecka har Märtha och Pelle lekt med varandra och bredvid varandra utan att göra varandra ledsna på ett eller annat sätt! Weeiiho!
De är så fina tillsammans. Tänk att de skiljer 5 dagar mellan de små, otroligt. Ni ska få se bilder, men inte idag.
Idag efter jobbet sov Pelle i vagnen när jag kom hem. Pojkarna hade cyklat till familjen Skött/ Thomsgård tidigare och badat i deras pool.Men hade kommit tillbaka till sovningen. Det har blivit mycket poolhäng den senaste tiden. Jag gillar´t!
Pelle vaknade typ aldrig så till slut fick jag nog och bad Thomas gå ut så jag kunde mixa maten så tog vi med oss den till "Villas". På vägen dit vaknade Pelle efter nästan 2 h sovning. Han fick käk och sedan badade vi allesammans. Pelle har blivit duktig på att ha puffar nu och han kan vara själv i några sekunder utan att man håller i honom. Övning ger färdighet. =)
Middag åt vi från Khun Soi, tror jag hon heter/kallas. Gott, som alltid. Sedan plockade vi ihop våra grejer, efter en stunds lek, som vi lämnat där i form av badkläder, mat, och dyl. Satte Pelle i vagnen och bagav oss hemåt. Vi hade sällskap av E, N och Märtha i babybjörnen. De ville se vårt hus. Efter en kort stund var vi hemma och de fick spana in huset och mina klänningar. Nu är de hemma i sitt hus här i Kamala. Imorgonbitti åker de till Bangkok. Det kommer bli tomt. Nu blir det 1,5 vecka då det är vardag igen. Eller inte, för på fredag går jag på sportlov. Och nästa fredag kommer nästa sällskap, det ser vi fram emot.

Nu sover pojkarna. Det är kolsvart ute. Grannen pratar på skype på ett främmande språk och jag hör ljudet från insekterna i fjärran. Takfläkten snurrar och  natten faller på. Det är livet hos mig. Hoppas du har det bra.

God natt. /Wastvind
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: