wastvind

Ledighet.

Nu är det återigen ledigt. Och för mig känns det som om ledigheten börjar på onsdageftermiddag vilket är underbart! Att sedan gå till jobbet på fredagen några timmar känns lätt som en plätt. Veckorna går fort nu och vi trivs bra! Det är mycket varmt, ja, jättevarmt just nu och solen är på strålande humör. Tack och lov så blåser det lite, ibland.

Förra lördagen fixade jag en säng till Pelle vilket känns jättebra! Nu är han stor nog att sova i egen säng, 1 år och 1 dag. Lagom. =) Det är skönt att få lite mer utrymme och attans vad gott man sover om man får sova själv utan att behöva nudda någon hela tiden. Det har varit några riktigt sköna nätter med sömn. Men de senaste 2 nätterna har vi fått lite bakslag men men så får det vara. Pelle hade feber häromkvällen/natten och ville inte vara någon annanstans än nära mig. Han sov oroligt och mamman var trött. Han fick sova mellan oss. Men vid 2.20 gick inte det heller bra så då satte pappan Pelle i vagnen och gick ut i den svala sommarnatten och vips så sov unge herr Wästvind. Lika fick jag göra inatt då Pelle hade ont i magen. Det är så skönt att bo på markplan och att det är så varmt att man bara behöver ta på sig kläder för att man inte vill visa upp allt man har.

Jobbet går bättre och bättre. Det är roligt och jag börjar komma in i det igen. Jag har tänkt att jag ska skriva om en vanlig dag, men då vill jag ha bilder till så det kommer i ett senare inlägg.

I onsdagskväll var jag på "mingel" på en salong/butik för bara ladys... det var roligt! Framförallt var det roligt att få klä på sig annat än jobb/vara med Pelle-kläder samt att göra någonting själv. Ja, nu var jag ju inte själv utan jag hade sällskap av Maria. På minglet bjöds det på vin, vatten, läsk och chips och annat tilltugg. Jag är ju otroligt svag för cola så jag drack cola och tog ett och annat chips. På salongen/butiken kunde man boka olika behandlingar samt köpa kläder, nagellack och prata med kvinnor som just nu eller alltid befinner sig på Phuket. Jag inhandlade 2 klänningar, mycket nöjd. Efter detta mingel strosade jag och Maria ner på byn, det är inte ofta som mammor med 1 åringar kommer ut så vi passade på! =) Vi satte oss på en restaurang och beställde in Coca-cola och glass. Vi skrattade och pratade om livet. Det är roligt att jag "hittat" Maria och Sixten.

I torsdags fyllde Sixten 1 år och då var vi bjudna på 1 års kalas på Mariott hotel. Det var roligt! Pelle fick prova bollhav för första gången och det gillade han. Sen var det många andra saker man kunde göra där också, som en öppen förskola typ. Roligt för grabbarna och för oss mammor också. Vi fick också fruktshake och club sandwich med pommes, så gott! Det var som en europeisk oas mitt i Asien. Annorlunda och lite skönt faktiskt. Det spelades James Blunt från högtalarna och priserna var höga. Vi fick även bada i poolen och det gillade Pelle! Han gillar havet också massor men pool var någonting han kände igen och han plaskade och skrattade massor!

Under helgen har vi mest strosat runt i byn, tagit oss tid att gå och titta på saker och ting, bara varit tillsammans. Jag och Pelle har varit o badat i Maria o Lallas pool en sväng och sedan har vi ätit glass i stora lass! Vi har ett favoritglasställe nere på stranden. Så gott!

Nu hoppas jag att Thomas snart kommer hem och att Pelle vaknar för jag är hungrig! Vi hittade ett nytt hak eller återupptäckte ett nytt hak igår. Världens godaste chicken cashewnut för 50 bath!

Alltså nu hände det någonting med texten, ursäkta, men jag är sådan... elprylar och jag går liksom inte riktigt ihop. De går sönder, försvinner och ja, allmänt så är vi inte "ett".

Adios!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lisa
skriven :

Bra att du tar lite " egen tid " det behöver man.