wastvind

De lediga dagarna är guld värda.

Idag är det lördag och klockan är snart halv två. Pelle sover sin andra sovning i vagnen utanför i skuggan.
Pelle har de senaste dagarna vaknat strax innan min klocka ringt så Thomas och Pelle har ätit frukost med mig innan det har varit dags för mig att bege mig till jobbet. Mysigt! Men idag så fanns det ingen klocka som skulle ringa så idag sov Pelle till halv åtta. Skönt.

Det är varmt och jättevarmt här. Vi börjar väl vänja oss lite men emellanåt är det riktigt varmt. Pelle är fortfarande prickig men bara på armarna i stort sett. Vi använder mycket puder (från Sverige som inte luktar en hel parfymfabrik) på Pelle men han är oftast varm ändå och lite klibbig.

I morse tod vi en lååång promenad. Pelle i vagnen och jag och Thomas spatserade i morgonluftens sköna värme. Men vi var lite sena ändå, det började bli varmt! Vi tog en runda vi aldrig gått förut, förbi muslimbyn och därborta. Det var långt, ca 5 km som kändes som det dubbla. Som tur var väntade en STOR belöning där framme. Frukost på Kamala bakery med en son som sov gott i sin vagn. Fruktshake, frukt i yoggi och en minibauette med ost. Yummie! Thomas valde som vanligt paneng. Det var första gången vi var på bageriet för den här gången och de kände igen oss. De tyckte att Pelle såg ut som en Thomas junior och de har väl rätt?!

På vägen hem så mötte vi Maria på Tesco och hon erbjöd oss åka med i bilen hem. Så det gjorde jag, men först skulle hon göra några stopp, plåtskjulet och KM minimart stod på schemat. En stund senare hade jag shoppat loss och kom hem med blöjor, våtservetter, förvaring till tvätten, förvaring till leksakerna, plastpåsar, barnmat, matlådor, toapapper, leksaker till Pelle, lakan, örngott, badbalja och lite annat smått och gott! Skönt att slippa ta allt det på cykel/ vagnen. Thomas och Pelle gick hem.

Nu har jag och Pelle badat i duschen och testat nya bollen. Thomas har gått en promenad med Pelle så han har somnat igen och jag har städat hemmet. Skönt! Alla nöjda och glada!

Igår badade vi i havet igen, Pelle ÄLSKAR det! Vi badar och sen sätter vi honom i cykelsadeln inlindad i en handduk och så cyklar vi hem och duschar av oss saltvattnet. Han är så nöjd!

Igår var vi på 18 års kalas också, på Sports club. Trevligt. Det var Amanada som blev 18 i onsdags. Vi fick god mat också.

Ja, det var kanske allt för nu. Nu när Pelle vaknar ska vi antingen på husjakt, leta matintag eller bada i havet.

Så skönt med lediga dagar tillsammans! Love it!

Trevlig helg på er med! KRAMAR från OSS
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida Bodin
skriven :

Låter som en härlig dag! Skönt att sömnen verkar ha strukturerat upp sig för liten. Vad är det för husjakt ni ska på? :)



Kram till er

2 Mr. Baker
skriven :

The bakery ligger högt upp på listan i min biotop! Inte bara för namnet.