wastvind

Ljudet av smådjur..

..och en son som andas lugnt är det som hörs. Det är mörkt, bara datorns sken gör det möjligt att se delar av rummet. Pelle sover sedan en stund tillbaka, jag ska snart sova jag med. Thomas har åkt på en tur tillsammans med vår nye vän "Ninja" som för övrigt är en moppe.

Idag fick Thomas sovmorgon och jag och Pelle gick upp och lekte med leksakerna och åt frukost. Gott! En mysig morgon med mycket värme och sol därute.

Jag och Pelle gick på promenad vid 9.30 för då började Pelle bli trött. Det var mysigt att gå "rundan" förbi tvättanten, sjön, byggena, burmeserana och sedan ner förbi gamla skolan, nya tvättanten och sedan förbi Roh och så hemma igen. När jag kom hem hade Thomas åkt på husjakt. Pelle ställde jag i skuggan. Själv tog jag mig lite solotid i solen på trappen, jag tog även fram agendan och kollade av elevantalet inför kommande vecka. De blir många... En stund senare kom Thomas hem och vi åt lite kakor och drack vatten!

Strax efter lunch var det min tur att åka på husjakt, cyklade i solen och det känns nu. Jag har dessutom shortsbränna. Efter att Pelle vaknat så möttes vi vid Popeyes och tog oss ner till stranden, vi tänkte bada. Men det var så höga vågor så vi tog en fruktshake/ckokladshake istället. Sen trodde vi att regnet skulle ta oss så vi cyklade hem. Men icke.

Hemma så friserade jag Thomas och sedan behövde hela familjen ett söndagsbad.

På eftermiddagen tog jag och Thomas oss en promenad med Pelle i vagn. Han somnade och sov en stund i allt oväsen av byggjobb, moppar, människor och sånt. Oroligt till en början. Jag och Thomas tog en paus vid glassbaren som man helst inte ska låna toaletten på för toaletten är liksom mitt i baren med en tunn tunn dörr bara.... Där inhandlades en bananasplitt till mig och kaffe och glass till Thomas. Pelle sov i vagnen bredvid. På hemvägen köpte vi yoggi, läsk och middagen.

Nu har vi precis skypat med Pelles farmor o Snorke.. Tänk vad roligt det är med skype.

Ny vecka, nya tag... Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: