wastvind

Lördagmorgon/förmiddag.

God förmiddag!

Molnigt idag, så när Pelle fått i sig morgongröten och jag en yoggi så satte vi oss på cykeln och for iväg på en morgonutflykt. Pelle vaknar som jag tidigare sagt ofta vid 6.30 och idag blev det 6.15 Vi cyklade runt i byn, stannade och kollade in katter, höns och tuppar. Vilket det finns en del av i denna by.

Sen stannade vi till på ett apotek, köpte vätskeersättning, lite halstabletter till Thomas som under natten klagat på halsont och sen for vi vidare mot marknadsplatsen. Där inhandlades frukost till Thomas, eller i närheten av marknadsplatsen. Där står moppestånden på rad med olika maträtter. Själv ville jag ha baguett så jag ssvängde förbi bageriet. Där riingde Thomas och undrade var vi var. Så då vände vi hemåt för en gemensam frukost. Mysigt och gott, men inte riktigt mig själv vad det gäller mat. Men men åtminstone bra mkt bättre!
På vägen hem mötte jag och Pelle Kaj o Synnöve. Så mysigt att stanna till och prata lite granna med fina vänner som finns här i byn.

Jag och Pelle har hunnit med en sväng till tvättanten också, både lämnat och hämtat  tvätt. Skönt!
Pelle somnade på vägen hem i vagnen.

Idag har vi inga planer och det känns ganska skönt. Men kanske blir det lite inköp på Plåtskjulet för vi saknar förvaring bla och lite annat så som... skohylla, mopp, stora plastpåsar, matta, vattenställning, och lite annat smått och gott! Men vi får se om ork finns.

Ha en bra lördag så hörs vi snart!

Lämna gärna en kommentar ni är många som läser men jag vet inte ju inte vilka ni är.. ?

//Wastvind
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann Woxmark
skriven :

Hej Karin

Jag följer dig och läser, tycker det är roligt vad som händer er där borta. Här är det lördag morgon och snö flingor dinglar ner sakta. Skönt med helg och lite ledigt. Och tänk på vad du äter i fortsättningen,,, men du kanske vet vad du blev dålig av ? Har det hänt dig förut när du har varit där? Kramisar från Lenåsvägen 14

2 Malin Trygg
skriven :

Hej!

Jag följer er här på bloggen. Skönt att läsa om era utflykter i värmen när vi precis kommit in efter en dag i pulkabacken:-) hade gott! Kram

3 Malin Lindell
skriven :

Jag följer er också :-) Just nu från badrumsgolvet där jag och Oliver sover i natt. Han har fått magsjuka :(

Det verkar som om ni har det superhärligt! Och visst känns det märkligt att börja jobba igen? Jobbigt och jättekul på samma gång, tyckte jag.

Hoppas ni får hålla er friska ett bra tag framöver nu! Ta hand om er :) Kram kram

4 Lisa
skriven :

Jag läser om er vardag och fest.

5 Palle
skriven :

Dom säger att jag är din syster..

6 Moa Elofsson
skriven :

Jag läser ofta å drömmer mig bort lite :) Ni verkar ha det tokmysigt! Kramar till er!

7 Kerstin
skriven :

Jag läser såklart! Kram

8 Alva, Elin & Johanna
skriven :

Vi läser allt som oftast och längtar efter er! Kram

9 Anki Leandersson
skriven :

jag läser:) Jättekul !!

10 Stina
skriven :

Nu kommenterar jag igen. Men man kan numera se på håret att vi är systrar också! :)))